Egmont skærper fokus på online-salg
Når internetsites indrullerer sig for at blive målt i FDIMs månedlige statistik over brugertal, er det et signal om, at der skal fokus på annoncesalg. Og det har flere sites lagt an til i juli.
Egmont har i juli tilmeldt en hel stime af sites til FDIM, som Egmontmagasiner.dk, Fitliving.dk, Pc-planet.dk, Rumid.dk, Hjemmet.dk, Boligliv.dk, Herognu.dk,viforaeldre-magasinet.dk, og hendesverden.dk.
Metroxpress.dk træder også ind i kampen.
Nye er også Mymusic.dk, det sociale site Playahead.dk fra MTG, Navlestreng.dk, Netsundhedsplejerske.dk, Boliggalleri.dk, Opskrifter.dk, Biltorvet.dk og Graduate.dk fra Freeway.
Markedsforing.dk vælger fortsat, at man ikke vil måles.
FDIM-data for juli viser i øvrigt, at internetforbruget, ikke overraskende, er noget lavere i den store sommermåned.