Egmont skærper fokus på online-salg

En række medier melder sig for alvor ind i kampen om online-annoncekronerne, afslører de nyeste data fra FDIM.
Per Fanefjord Laursen
En række medier melder sig for alvor ind i kampen om online-annoncekronerne, afslører de nyeste data fra FDIM.

Når internetsites indrullerer sig for at blive målt i FDIMs månedlige statistik over brugertal, er det et signal om, at der skal fokus på annoncesalg. Og det har flere sites lagt an til i juli.

Egmont har i juli tilmeldt en hel stime af sites til FDIM, som Egmontmagasiner.dk, Fitliving.dk, Pc-planet.dk, Rumid.dk, Hjemmet.dk, Boligliv.dk, Herognu.dk,viforaeldre-magasinet.dk, og hendesverden.dk.

Metroxpress.dk træder også ind i kampen.

Nye er også Mymusic.dk, det sociale site Playahead.dk fra MTG, Navlestreng.dk, Netsundhedsplejerske.dk, Boliggalleri.dk, Opskrifter.dk, Biltorvet.dk og Graduate.dk fra Freeway.

Markedsforing.dk vælger fortsat, at man ikke vil måles.

FDIM-data for juli viser i øvrigt, at internetforbruget, ikke overraskende, er noget lavere i den store sommermåned.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også