Blogs er stærkt våben for gamle mediehuse

Blogs har ikke vendt op og ned på medieverdenen, men er i stedet blevet et stærkt våben for de gamle mediehuse.
MediaWatch

Blogs har ikke vendt op og ned på medieverdenen, men er i stedet blevet et stærkt våben for de gamle mediehuse.

Blogrevolutionen, der skulle udfordre de gamle mediehuse, er endnu ikke slået igennem. I stedet er bloggen blevet en etableret del i de gamle mediehuse, skriver Børsen onsdag.

Interaktiv direktør hos IUM i København, Christian Sand, tvivler derfor på, om bloggen bliver en reel konkurrent til de etablerede medier.

"Vi mangler de helt store blogs herhjemme, og spørgsmålet er, om de overhovedet kommer," siger Christian Sand til avisen.

Han støttes af teknologi-bloggeren Kurt Westh Nielsen, der også er chefredaktør for Prosabladet.

"Danske medier har i høj grad formået at absorbere bloggene. Derfor ligger meget af blog-aktiviteten i dag hos de etablerede medier," siger han.

I USA, hvor blogfænomenet slog igennem for syv-otte år siden, har 22 af de 100 største netmedier rod i blog-kulturen. En udvikling, der ifølge Christian Sand næppe vil slå igennem i Danmark. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også