De små sportsgrene har efterhånden opgivet at komme på landsdækkende tv og satser nu i stedet på at udbrede kendskabet til deres sportsgrene via web-tv.
Og det er det helt rigtige valg, mener ekspert.
"Generelt gør idrætten det rigtige ved at udnytte de potentialer, der ligger i web-tv. Det er en effektiv måde at kommunikere på og en underholdende, appellerende måde at se sport på," siger Martin Hedal, der er selvstændig konsulent og medieanalytiker, til Politiken.
Han mener i forvejen, at sport lægger op til levende billeder.
"Og når man nu ikke kan komme på tv, så er det meget praktisk, at bredbånd er så udbredt i Danmark, at man kan komme på nettet," siger han.
Danmark Idræts-Forbund håber på at kunne lancere en web-kanal på sin hjemmeside i starten af 2009. |NP|
Mere fra MediaWatch
Briefing: Ugen i mediebranchen
Jysk Fynske Medier investerer i lokaljournalistiske satsninger, kulturminister opfordrer til at slå koldt vand i blodet, når det gælder udsigten til forhandlinger om et nyt medieforlig, og regnskabstal var der fra bl.a. JP/Politikens Hus, Zetland og A4 Medier. Kom med på rundtur i ugen i mediebranchen.