Ny redaktionel indsigt på vej til netmedier

FDIM lancerer snart et nyt redaktionelt værktøj til internetmedier, hvor det bliver muligt i realtid at følge besøgstallene, i takt med at indhold lægges ud.
MediaWatch

FDIM lancerer snart et nyt redaktionelt værktøj til internetmedier, hvor det bliver muligt i realtid at følge besøgstallene, i takt med at indhold lægges ud.?

Den ny mulighed - FDIM Real Time - forventes lanceret inden for kort tid.

Den nye applikation vil vise det estimerede antal brugere, besøg og sidevisninger. Tallene kan opdeles på time-, dag- og ugebasis. Og tallene vil løbende blive opdateret, så de hele tiden er få timer gamle.

Den nye mulighed er mest til glæde for netmedierne selv, der kan følge resultaterne af deres redaktionelle beslutninger, hvilket især kan være lærerigt under store begivenheder - f.eks. et royalt bryllup - eller når store nyhedssager udvikler sig.

"Umiddelbart regner vi ikke med det kommer til at betyde noget for os på annoncørsiden, for banner inventory forbliver den samme. Jeg opfatter det mere som et aktivt salgsværktøj for medierne; de kan gå ud og sige i markedet under aktuelle begivenheder - valg, fodbold EM, Tour de France osv - at de har så og så meget trafik. Rent planlægningsmæssigt vil jeg ikke sige det betyder noget for os," siger Group Interactive Director Christian Strand, Initiative Universal.

Tallene er estimerede og kan svinge i forhold til de rigtige tal. Under normale omstændigheder vil usikkerheden være under plus/minus fem procent. Men for enkelte sites kan svingningerne være større.

Der rokkes ikke ved den officielle måle-enhed: det er toplistens tal der gælder. Men Real Time tallene giver et fornuftigt indtryk af trends i trafikken

Alle FDIMs toplistens udgivelser er som udgangspunkt med i opgørelsen med uge-, dags og timeltal og kan dermed ses af alle medlemmer.

Derudover vil der på fdim.dk fremover blive præsenteret de 10 største udgivelser. Det er dog muligt at fravælge offentliggørelse af en udgivelses timetal.

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også