Easy Film går efter digital produktion til nye medier

Easy Film har etableret et nyt selskab under Easy Film brandet - Easy Film Media.
MediaWatch

Easy Film har etableret et nyt selskab under Easy Film brandet - Easy Film Media.

Firmaet skal samle Easy Films kompetencer indenfor storytelling, konceptudvikling og
produktion, og udnytte dem til produktion af content der ikke er almindelige tv-programmer.

Easy Film Media skal således udvikle branded content/channels, WebTV, virale film,
mobisodes og webisodes - men også mere almindelige reklame- og promotionfilm.

Niels Bokkenheuser, direktør i Easy Film A/S, siger:

"Vi har længe holdt øje med markedet for Web-tv, virale film - og video på nettet i det hele taget. Nu er markedet modent til at vi som contentskabere for alvor sætter skub i udviklingen og producerer specifikt til alle de nye distributionskanaler."

Carsten Lakner, 34 år, er blevet ansat som direktør i det nye selskab med start 1. april. Han kommer senest fra et job som kanalchef hos Discovery Networks Nordic, hvor han havde brand og kanalansvar for Discovery's fem kanaler i Norden. Han har også 10 års international erfaring, blandt andet fra CNN/Turner Broadcasting, Disney og Viasat.

"Broadcasterne bliver i stigende grad udfordret som de ledende contentformidlere. Samtidig bliver annoncører klar over, at deres traditionelle medieindkøb ikke længere skaber awareness af betydning hos forbrugerne. Derfor vil vi de næste år se brands og organisationer bevæge sig ind i contentformidling, og det skal Easy Film Media hjælpe dem med," siger han.

Easy Film Media har til huse sammen med Easy Film i Sølvgade, København K.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også