Bureau: Potentiale i nye tv-selskaber

Mediabureau hilser nye tv-aktører velkommen, og advarer broadcastere om deres åbne flanke på online.
MediaWatch
Mediabureau hilser nye tv-aktører velkommen, og advarer broadcastere om deres åbne flanke på online.

MediaWatch skriver i dag, hvorledes f.eks. Ritzau, Bastard Film og Mediaprovider er eksempler på selskaber, der vil udbygge forretningen med at levere tv-klip til online medier.

Initiative Universals Interaktive Director, Christian Strand, vurderer, at selskaber som f.eks. Mediaprovider, har fat i noget rigtigt, selv om deres production values ikke kan sammenlignes med det, TV 2 eller DR kan levere.

"De har formået at finde et format, der passer til nettets karakter - korte indslag med relativ let fordøjeligt indhold. Der er ikke endnu de samme forventninger til kvalitet på nettet, og derfor har mere utraditionelle mediehuse, som Mediaprovider, Ekstra Bladet og Gamereactor også en rolle at spille inden for videoindhold."

Resultatet bliver, at de gamle broadcastere pludselig kommer under pres fra nye fronter; vel at mærke på online, som efter IUMs mening er den fremtidige kampplads, som man ikke bør ignorere.

Strand vil ikke byde ind på, om Mediaproviders videoindslag er god journalistik.

"Det taler vel for sig selv, at deres brugere rent faktisk ser indholdet. Og når brugerne er der, så er det også en interessant annonceplatform."

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også