Digitale Publicisters bestyrelse klar

I dag blev syv bestyrelsesmedlemmer valgt for den nye forening Digitale Publicister.

MediaWatch

I dag blev syv bestyrelsesmedlemmer valgt for den nye forening Digitale Publicister.

Foreningen skal samle alle danske internetsites og andre interaktive medier med et journalistisk, redaktionelt indhold.

Bestyrelsen består af følgende medlemmer: adm. dir. Anders Lassen, Infomedia; dir. for digitale medier Klaus Nyengaard, JP/Politikens Hus; chef for digitale medier Richard Wraae, Fynske Medier; multimediechef Henrik Rewes, Nordjyske Medier; adm. dir. Morten Hesseldahl, Dagbladet Information; udviklingsdirektør Mette Bove-Nielsen, Det Berlingske Officin; samt kommerciel direktør Ulrik Schack, Ritzaus Bureau. Sekretariatet forestås af Holger Rosendal, der tillige er chefjurist i Danske Dagblades Forening.

"Jeg tror der ligger en stor og vigtig opgave foran os i den nye forening. På New Media Days i efteråret kunne man se, at mange virksomheder i stigende grad begynder at tænke som medier og laver brandet indhold for at få deres budskaber ud. Det viser, at der mere end nogensinde før er brug for nogen, der i internetverdenen er parat til at slå et slag for, at der er noget, der hedder kvalitet i indholdet i den fragmenterede medievirksomhed, vi lever i", siger Anders Lassen fra Infomedia.

Formålet med foreningen er at danne et forum for de digitale mediers fælles publicistiske anliggender, herunder redaktionelle rammebetingelser, ophavsret og lignende forhold. Foreningen er åben for alle digitale medier med et publicistisk udgangspunkt. Anmodning om indmeldelelse kan rettes til foreningens sekretariat i Pressens Hus.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også