Joost satser på sociale sites

Online videotjenesten Joost har ændret strategi. Nu skal der satses på sociale netværk som Facebook og MySpace.
MediaWatch

Joost vil have fat i de millioner og atter millioner af unge brugere, der færdes på de sociale netværk.

"De sociale netværk bliver afgørende for, hvad brugerne finder af video: nemlig hvad ser vennerne?," sagde Henrik Werdelin, der er kreativ direktør på Joost, ifølge Computerworld ved Media Summit 2008 i New York.

Han mener, at Joost er nødt til at konstruere sociale mekanismer for at få brugerne til at se bestemte udsendelser.

"Måske en besked om, at nu har 86 af deres venner set det her program om pingviner. Normalt vil jeg ikke se en udsendelse om pingviner, men hvis 86 af mine venner virkelig har set det program, så kan det være, at jeg også vil se det," siger Henrik Werdelin.

|NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også