Tipsbladet vil være størst online

Fyldigere artikler skal trække brugere fra bold.dk.
Thomas Bech Hansen
Fyldigere artikler skal trække brugere fra bold.dk.

Fodboldsitet bold.dk er i øjeblikket det største af slagsen herhjemme. Tipsbladet, der i år fejrer 60 år som blad, har hidtil ikke haft samme kondition online men kridter nu skoene til en fornyet offensiv på nettet.

"Vi vil være størst. Jeg ved godt, at bold.dk siger, at de ikke ser os som en konkurrent. Men vi har et meget større journalistkorps end dem og, selvom de er begyndt at lave mere dybdegående artikler, så er det mest de små korte hurtige nyheder, de laver. Vi tror på, at nettet ikke kun er til korte nyheder, siger Tipsbladets direktør Henrik Stegger Nielsen til MediaWatch.

Han mener, at Tipsbladet kan tilbyde læserne et efterspurgt alternativ i kraft af de redaktionelle muskler, virksomheden i forvejen bruger på de to ugentlige bladudgivelser, Midtuge og Weekend:

"Vi har kapaciteten til at komme med de dybdegående og gennemarbejdede artikler, hvor man kan se, at journalisten selv har været ude og lave arbejdet. På denne måde kan vi sprede udbyttet fra en given historie ud på sitet og på tryk".

Bladets trofaste læsere behøver dog ikke frygte, at det betyder en forringelse af kerneproduktet:
"Vores trykte udgivelser vil altid være vores topprioritet", fastslår Henrik Stegger Nielsen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også