Viral markedsføring virker ikke

Værdien af viral markedsføring på internettet er langt lavere end antaget. I bedste fald sender hver tredje bruger reklamerne videre.
MediaWatch
Værdien af viral markedsføring på internettet er langt lavere end antaget. I bedste fald sender hver tredje bruger reklamerne videre.

Viral markedsføring har været betragtet som en god mulighed for virksomheder til at komme udenom dyr annonceplads hos medierne, men en undersøgelse foretaget af mediebureauet OMD viser, at reklamerne kun sjældent virker.

"Det tyder på, at den virale eller epidemiske effekt er fraværende i mange tilfælde," siger director Peter Loell fra OMD til Berlingske Tidende. Han tror, at den manglende succes for viral markedsføring især skyldes, at afsenderne grundlæggende ikke er gode nok til at målrette filmene til bestemte målgrupper. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også