Voice.dk ønsker mere multimedieindhold

The Voice vil gerne forbedre sin hjemmeside med mere multimedieindhold, men rettigheds-junglen volder problemer.
Thomas Bech Hansen

The Voice vil gerne forbedre sin hjemmeside med mere multimedieindhold, men rettigheds-junglen volder problemer.


Internetudgaven af The Voice har mellem 100.000 og 150.000 unikke brugere pr. måned, men vil gerne op på 200.000-250.000, hvilket nogenlunde svarer til 20 pct. af målgruppen, som er unge i alderen 12-29 år. Denne målsætning skal blandt andet indfries ved at lægge mere multimedieindhold på sitet.

"Vores ambition er, at mængden af video, lyd og podcasts skal være meget større, end den er i dag. Lige nu har vi 10 pct. multimedieindhold og 90 pct. skrevet indhold på thevoice.dk, og det skal vægtes helt anderledes", siger SBS Radios New Media Manager Tina Sommer-Larsen til MediaWatch.

The Voice arbejder i øjeblikket på at finde en teknologisk platform at lancere de nye medier på, men spørgsmål om rettighederne til indholdet volder problemer.

"Der er mange forskellige partnere i spil omkring forhandlinger om ophavsrettigheder og det skaber megen uklarhed", siger Tina Sommer-Larsen.

Hun mener, at adgangen til rettighederne burde være nemmere for mediehuse som The Voice, da materialet alligevel vil være tilgængeligt på nettet:

"Musikken vil jo altid være der, og kunstnerne vil altid komme ud til deres publikum. Hvis de ikke kan via de traditionelle medier, finder de bare andre måder at gøre det på. Tingene ligger jo alligevel på YouTube".

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også