Annoncefald ændrer planer for wsj.com

Rupert Murdochs planer om at gøre Wall Street Journals online-inhold gratis, er skrinlagt som følge af fald på annoncemarkedet.
MediaWatch

Rupert Murdochs planer om at gøre Wall Street Journals online-inhold gratis, er skrinlagt som følge af fald på annoncemarkedet.

Det skriver ft.com (Financial Times).

Rupert Murdochs planer er nu at udvide og forbedre det gratis indhold på wsj.com, men abonnements-servicen vil blive bibeholdt og formentlig stige i pris.

Tilbage i september fortalte News Corp formanden Rupert Murdoch, at han hældte mod at gøre indholdet på wsj.com gratis, ud fra en forventet stigning fra en mio. brugere til 10-15 mio. brugere, hvilket ville gøre sitet meget mere interessant i annoncørernes øjne.

Murdoch har ikke givet detaljer om, hvor meget abonnementspriserne vil stige, eller hvilke dele af informationerne på sitet, det vil kræve abonnement at kunne få adgang til.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også