Google får grønt lys til at købe annoncegigant

De amerikanske myndigheder har givet Google tilladelse til at opsluge annoncegiganten Doubleclick.
MediaWatch
De amerikanske myndigheder har givet Google tilladelse til at opsluge annoncegiganten Doubleclick.

En række forbrugerorganisationer og konkurrenter havde ellers protesteret over opkøbet, som de mener giver Google en dominerende position på reklamemarkedet og en unik indsigt i kundernes forbrugsmønstre, skriver LA Times.

Doubleclick står blandt andet bag den software, der driver og administrerer reklame-bannere hos de fleste danske og internationale netaviser - mens Google er en storspiller på markedet for tekstdrevne annoncer.

EUs konkurrencemyndigheder mangler stadig at give deres endelige godkendelse, men det var på forhånd ventet, at godkendelsen i USA ville være mere vanskelig end i Europa.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også