Influencermarketing ventes at slå indtægtsrekord i år

Størstedelen af væksten ventes at komme fra USA.
Foto: Fabian Sommer/AP/Ritzau Scanpix
Foto: Fabian Sommer/AP/Ritzau Scanpix

34 mia. dollar eller cirka 237 mia. kr. 

Så mange penge estimeres der at blive brugt på influencermarketing globalt set i år, viser en ny analyse fra firmaet PQ Media, skriver mediet Markedsføring, som citerer branchemediet Adage.

Det vil dermed være omsætningsrekord, skriver mediet, efter at sidste års omsætning på omkring 202 mia. kr. også var rekord.

Markedsføring skriver, at to tredjedele af væksten fra sidste år til i år ventes at komme fra i USA.

Analysen viser desuden, at annoncørerne investerede 22 pct. mere i influencer-bureauerne.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også