X vil hente tabte annonceindtægter ind gennem Google

”Det er en mulighed for vores annoncører til at nå et større publikum, men som altid kan de vælge hvilke sider og apps, deres reklamer skal køre på,” udtaler en talsperson fra Google.
Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix
Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix

Den digitale platform X, der indtil for nylig var kendt som Twitter, vil fremover udbyde sine annonceplaceringer i online-auktioner gennem platformen Google Ad Manager. Det skriver Markedsføring på baggrund af en artikel fra branchemediet Adage.

Siden Elon Musk sidste år købte den sociale medieplatform, har X tabt store dele af sine annonceindtægter, som er platformens primære indtægtskilde. Det har bl.a. BBC beskrevet, beretter Markedsføring.

“Som en række sociale medier har X skrevet sig op for at monetisere sit feed med Google Ad Manager. Det er en mulighed for vores annoncører til at nå et større publikum, men som altid kan de vælge hvilke sider og apps, deres reklamer skal køre på,” udtaler en Google-talsperson ifølge Markedsføring til Adage.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også