Google lover større gennemsigtighed som følge af nye EU-regler

Digital Services Act træder i kraft fredag og stiller større krav til selskaber som Google. Tech-selskabet implementerer derfor en række nye tiltag.
Foto: Andrew Kelly/Reuters/Ritzau Scanpix
Foto: Andrew Kelly/Reuters/Ritzau Scanpix

Google har meddelt, at det Alphabet-ejede selskab fremover vil dele flere informationer om målrettet annoncering samt give forskere bedre adgang til data om, hvordan Google’s produkter virker. Det sker, for at selskabet kan leve op til de nye EU-regler i Digital Services Act, som træder i kraft fredag, skriver Reuters.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også