Pluto TV indgår samarbejde om ny sportskanal

Kanalen vil vise kvindefodboldkampe fra bl.a. Champions League. Det sker i et samarbejde med streamingtjenesten Dazn.
Foto: Pr
Foto: Pr

Den reklamefinansierede streamingtjeneste Pluto TV lancerer en ny sportskanal på sin platform. Det skriver Flatpanels.

Den nye kanal er et resultat af et samarbejde mellem Pluto TV og streamingtjenesten Dazn. Kanalen, som er blevet døbt ”Dazn Women’s Football,” vil, som navnet afslører, vise kvindefodbold. Blandt andet fra den spanske Liga F og fra Champions League-turneringen. 

Ifølge Flatpanels dækker samarbejdet også andre lande, heriblandt Frankrig.

Pluto TV er ejet af den amerikanske mediekoncern Paramount Global, og tjenesten gik i luften i Danmark den 18. maj sidste år. 

I et interview med MediaWatch omkring et halvt år efter lancering satte Jesper Dahl, chef for Pluto TV i Nord- og Centraleuropa, ord på tjenestens danske vækststrategi. Den omfatter bl.a., at selskabet vil geninvestere alt, hvad der kommer ind af indtægter, i nyt indhold og marketing.

Jesper Dahl fortalte, at han særligt ser et vækstpotentiale i den lineære del af programkataloget. Det skyldes, at den lineære del i andre lande udgør op mod 90 pct. af seningen, men i Danmark er det nogenlunde ligeligt fordelt mellem on demand-indhold og lineære sening. 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også