Danske Medier bakker op om forslag til dansk implementering af DMA'en

Danske Medier støtter op om det lovforslag, der udgør den danske implementering af DMA-rammen - men savner bestemmelse om aftalelicens.
Mads Brandstrup er direktør i Danske Medier, som " bakker op om at tildele Styrelsen beføjelser til at understøtte Europa-Kommissionen," i at sikre håndhævelse af DMA'en. | Foto: Kit Lindhardt
Mads Brandstrup er direktør i Danske Medier, som " bakker op om at tildele Styrelsen beføjelser til at understøtte Europa-Kommissionen," i at sikre håndhævelse af DMA'en. | Foto: Kit Lindhardt

Efter den store EU-lovpakke Digital Markets Act (DMA) trådte i kraft den 2. maj, er et tilhørende dansk lovforslag blevet sendt i høring. 

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Foto: Martin Lehmann/Politiken/Ritzau Scanpix

    Store streamere vil bremse canadisk bidragsmodel

    For abonnenter

    Læs også