Schibsteds kurateringsværktøj har sendt læsertal og konverteringer i vejret

AI i mediehusene. Den norskejede mediekoncern har set flere positive kommercielle resultater ved brug af AI-værktøjer. Produktchef fortæller om arbejdet.
Christoph Schmitz er produktchef hos den norskejede mediekoncern Schibsted. | Foto: Mathias Broe
Christoph Schmitz er produktchef hos den norskejede mediekoncern Schibsted. | Foto: Mathias Broe

Den norskejede mediekoncern Schibsted har bygget et redaktionelt værktøj med forskellige machine-learnings- og AI-modeller, der automatiseret kan prioritere forsider og personalisere brugernes nyhedsoplevelse.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også