Nye Google Analytics-regler gør danske annoncører usikre

Sidste måned blev Google Analytics-værktøjet gjort ulovligt at bruge i sin rene form. Danske annoncører skal derfor vinke farvel til en trofast hjælper på deres marketingkanaler. Ifølge mediebureauer er kunderne tøvende, og flere overvejer at løbe risikoen og beholde værktøjet. Det er ifølge Datatilsynet en rigtig dårlig ide.
Foto: Andrew Kelly/Reuters/Ritzau Scanpix
Foto: Andrew Kelly/Reuters/Ritzau Scanpix

I september vurderede Datatilsynet, at det udbredte værktøj Google Analytics ikke længere er lovligt, medmindre virksomheder implementerer en række foranstaltninger, der hæmmer deres udbytte fra systemet for at øge beskyttelsen af brugerne.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu