MediaWatch

Youtube giver producenter øget andel i annonceomsætning på Tiktok-konkurrent

Ifølge Washington Post er den nye strategi et forsøg på at holde trit med Tiktok, der er blevet downloadet mere end 100 mio. gange i USA i løbet af det seneste år.

Foto: Long Wei/AP/Ritzau Scanpix

Den Alphabet-ejede videoplatform Youtube vil fra starten af 2023 give indholdsproducenter en større andel i annonceomsætningen på sit Youtube Shorts-produkt, skriver Washington Post.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Jyllands-Posten skærer millioner af printsider væk, nye tal gør status over tv- og streaming-forbruget, og forskere giver tips til kunstig intelligens i medievirksomheder. Vi gennemgår de saftigste historier på MediaWatch i uge 49 lige her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs