MediaWatch

Internt dokument sætter tal på Metas udfordringer i kamp med Tiktok

Et internt dokument fra techkoncernen Meta viser, at Instagram Reels bliver brugt under en tiendedel så meget som konkurrenten Tiktok.

Foto: Tali Arbel/AP/Ritzau Scanpix

Instagram-brugere spenderer i alt 17,6 mio. timer dagligt på at se på Reels, platformens kortvideoformat. Det skriver Wall Street Journal, som har fået indsigt i et internt dokument fra Meta, der bl.a. ejer Instagram og Facebook.

Dokumentet er fra august og viser en række nøgletal for Instagram Reels, der er Metas hovedsvar på den skarpe konkurrence om særligt yngre brugeres tid fra den kinesisk ejede platform Tiktok. Brugere af Tiktok har et dagligt tidsforbrug på 197,8 mio. timer, altså over ti gange så meget som Instagram Reels, skriver Wall Street Journal.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs