MediaWatch

Mediechefer glæder sig over unges betalingsvillighed i økonomisk trængte tider

Den økonomiske opbremsning kan mærkes på abonnementsforretningen, lyder det fra chefer fra Berlingske, Zetland og TV 2. Det er derfor godt nyt, at ny undersøgelse peger på højere end gennemsnitlig betalingsvillighed blandt unge voksne.

Foto: Martin Lehmann/Politiken

De unge voksne er i højere grad end gennemsnittet villige til at betale for indhold. Det viser den årlige undersøgelse om danskernes brug af nyhedsmedier, som forskerne bag tirsdag præsenterede i Teknologiens Mediehus.

19 pct. af de 18-24-årige har således betalt for online nyhedsindhold inden for det seneste år, mens det samme gælder for 22 pct. af de 25-34-årige. De to aldersgrupper ligger dermed over gennemsnittet på 18 pct.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs