MediaWatch

Mangel på hænder udfordrer mediebureauerne: “I en verden af vækst er det svært at få talent nok ind”

Mediebureauerne mangler kompetent arbejdskraft, og dét i en grad, hvor flere karakteriserer efterspørgslen på talent som årets hidtil største udfordring for driften. Der er rift om særligt de digitalt kyndige hænder og hoveder fra flere sider.

Konsekvenserne af den høje efterspørgsel har kunne mærkes. | Foto: Colourbox, Maksim Shmeljov

Det er blevet vanskeligere at finde kvalificerede ansøgere for landets mediebureauer, som i stigende grad må konkurrere med kunder og techselskaber om talentmassen.

Sådan lyder det fra bl.a. Jeppe Lehrmann, der er managing director for medier og e-commerce services i GroupM, der er nordens største bureaugruppe. Ifølge ham er der tale om et brancheproblem.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs