Kantar opkøber dansk tech-virksomhed

Med opkøbet har Kantar opkøbt seks virksomheder, siden Bain Capital overtog aktiemajoriteten i 2019.
Foto: Uffe Weng/DR
Foto: Uffe Weng/DR

Kantar meddeler mandag, at virksomheden opkøber Blackwood Seven.

Blackwood Seven er en dansk virksomhed, som har udviklet en software, der tilbyder annoncører automatiseret medieplanlægning og -indkøb på tværs af mediekanaler.

”Opkøbet vil give Kantars kunder adgang til mere detaljerede analyser sammen med den strategiske vejledning, vi er kendt for,” siger Ted Prince, produktchef i Kantar, i en pressemeddelelse.

Ifølge pressemeddelelsen skal opkøbet accelerere Kantars planer om at skabe et fælles analysesystem inden for marketing til virksomhedens kunder.

Blackwood Seven blev stiftet i 2013 og har undervejs modtaget større milliontilskud fra investorer. I begyndelsen satsede virksomheden på to ben – som mediebureau og tech-virksomhed. I maj 2019 solgte Blackwood Seven bureaudelen fra til Densou Trading Desk.

”Mediebureauforretningen har ikke været så lukrativ som forventet. Det har været svært at balancere mellem at drive et mediebureau og et softwarefirma,” sagde Henrik Hasselbalch Busch, daværende managing director hos Blackwood Seven. Henrik Hasselbalch Busch overtog senere samme år posten som adm. direktør i virksomheden.

Blackwood Seven har endnu ikke offentliggjort regnskabet for 2021. Regnskabet for 2020 viser en virksomhed, der landede et overskud på godt 17 mio. kr. før skat.

Kantars opkøb af Blackwood Seven forventes afsluttet ved udgangen af april. Købsprisen er ikke blevet offentliggjort. Det er Kantars sjette opkøb siden Bain Capital overtog aktiemajoriteten i december 2019.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også