Watch Medier går i luften med nyt medie om detailbranchen

Watch Medier udbygger forretningen med lanceringen af endnu et nichemedie. Denne gang med fokus på den danske detailbranche.
AF REDAKTIONEN

I foråret bliver porteføljen af nichemedier under Watch Medier tykkere, når et nyt, abonnementsbaseret branchemedie om den danske detailhandel bliver lanceret. Det skriver Watch Medier i en pressemeddelelse.

Det nye Watch-medie med titlen DetailWatch kommer til at gå tæt på virksomheder og personer i detailbranchen med særligt fokus på e-handel, digitale kundeløsninger og "opbruddet i de traditionelle værdikæder," lyder det.

"Watch Medier dækker i dag hovedparten af dansk erhvervsliv. Men vi mangler detailbranchen, der er en af landets største brancher målt på ansatte. Det er en branche, som lige nu er under en omfattende omvæltning med ekstrem høj konkurrence, hvor digital handel og ændrede forbrugsmønstre udfordrer de klassiske værdikæder og hvor udenlandske aktører vil ind,” siger Henrik Tüchsen, redaktionschef på Watch Medier.

Det bliver Louise Reseke, der gennem mere end et årti har været redaktør på MediaWatch, der får ansvaret for den nye redaktion.

"Der findes næppe nogen med mere erfaring i at skabe relevant, aktuel, dagsordensættende og ordentlig branchejournalistik end Louise. Detailbranchen kan se frem til et særdeles stærkt anker på deres nye branchemedie," udtaler Henrik Tüchsen.

DetailWatch bliver det 16. danske nichemedie under Watch Medier, der de seneste år har udvidet viften af branchefokuserede medier betragteligt samt gjort indryk i både Tyskland og Norge. Som med de øvrige medier vil DetailWatch være abonnementsfinaniseret og udkomme med daglige nyhedsbreve.

"Beslutningstagerne i resten af dansk erhvervsliv efterspørger ukrukket, kritisk og ordentlig virksomhedsjournalistik, der gør dem klogere på deres konkurrenter og deres brancher. Vi er overbeviste om, at det samme gør sig gældende i detailbranchen. Men det er naturligvis nu op til os at bevise, at det giver en konkurrencefordel i hverdagen at følge med på DetailWatch," siger Anders Heering, adm. direktør og chefredaktør på Watch Medier, i meddelelsen.

Watch Medier er ejet af JP/Politikens Hus og beskæftiger i dag cirka 170 medarbejdere med hovedsæde på Rådhuspladsen i København.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også