Fisketorvet skifter Clear Channel ud som mediepartner

En tocifret millionkontrakt om storcentrets outdoor-annoncering er efter en pitchrunde tilfaldet en ny udbyder.
Foto: PR/Unibail-Rodamco-Westfield
Foto: PR/Unibail-Rodamco-Westfield

Fisketorvet, også kendt som Copenhagen Mall, har valgt at skifte outdoor-udbyderen Clear Channel ud med Ocean Outdoor Danmark efter en pitchrunde, skriver Markedsføring.

Den samlede værdi af aftalen fremgår ikke, men en tidligere meddelelse fra selskabet viser ifølge Markedsføring, at kontrakten har en værdi på godt 60 mio. kr. over syv år.

Ocean Outdoor Danmark hed tidligere City Reklame og var delvist ejet af Clear Channel. I dag er virksomheden en del af britiske Ocean Outdoor Limited og er tilstede med skærme på 109 lokationer i 30 danske byer og lufthavne.

Virksomheden havde sidste år et underskud på godt fem mio. kr. ud af en bruttofortjeneste på knap 10 mio. kr., viser selskabets regnskab for 2020.

Clear Channels danske afdeling havde til sammenligning en bruttofortjeneste på 15 mio. kr., et fald på knap 10 mio. kr. fra året før. Bundlinjen endte med et minus på 5,6 mio. kr., viser regnskabet for sidste år.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også