MediaWatch

Fisketorvet skifter Clear Channel ud som mediepartner

En tocifret millionkontrakt om storcentrets outdoor-annoncering er efter en pitchrunde tilfaldet en ny udbyder.

Foto: PR/Unibail-Rodamco-Westfield

Fisketorvet, også kendt som Copenhagen Mall, har valgt at skifte outdoor-udbyderen Clear Channel ud med Ocean Outdoor Danmark efter en pitchrunde, skriver Markedsføring.

Den samlede værdi af aftalen fremgår ikke, men en tidligere meddelelse fra selskabet viser ifølge Markedsføring, at kontrakten har en værdi på godt 60 mio. kr. over syv år.

Ocean Outdoor Danmark hed tidligere City Reklame og var delvist ejet af Clear Channel. I dag er virksomheden en del af britiske Ocean Outdoor Limited og er tilstede med skærme på 109 lokationer i 30 danske byer og lufthavne.

Virksomheden havde sidste år et underskud på godt fem mio. kr. ud af en bruttofortjeneste på knap 10 mio. kr., viser selskabets regnskab for 2020.

Clear Channels danske afdeling havde til sammenligning en bruttofortjeneste på 15 mio. kr., et fald på knap 10 mio. kr. fra året før. Bundlinjen endte med et minus på 5,6 mio. kr., viser regnskabet for sidste år.

Mere fra MediaWatch

Organisationer: EU-afgørelse baner vej for digital nulmoms på magasiner

EU's ministerråd har godkendt en ændring af et momsdirektiv, som giver EU's medlemslande større fleksibilitet i forhold til at indføre fx nulmoms. Ifølge Danske Medier, Grakom og Dansk Erhverv er det et grønt lys fra EU-side til at udvide digital nulmoms til digitale magasiner i Danmark.

DR-chef stopper efter sag om grænseoverskridende adfærd

DR har indledt en personalesag imod en chef for at have opført sig i strid med DR's interne kodeks for god adfærd. Chefen er stoppet, oplyser DR, der i januar vil foretage en anonym undersøgelse internt om omfanget af krænkende adfærd. DR-chef erkender og undskylder i opslag på Facebook. (Opdateret)

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs