Finfluencere tjener kassen på finansielle virksomheder

I juli lukkede Tiktok ned for, at finfluencere kunne sponsoreres af investeringsplatforme og kryptovaluta. Men populære finfluencere i udlandet tjener stadig store summer på finansielle virksomheder, der vil have sponsoreret indhold.
Tiktok, Instagram og Facebook er alle platforme, der bliver brugt til at udbrede finfluencernes investeringstips. | Foto: Dado Ruvic/REUTERS / X02714
Tiktok, Instagram og Facebook er alle platforme, der bliver brugt til at udbrede finfluencernes investeringstips. | Foto: Dado Ruvic/REUTERS / X02714

Det er ikke kun i Norden, at finfluencers vinder mere og mere indpas hos brugere på sociale medier. Og det bliver i den grad bemærket af handelsplatforme over hele verdenen. Det skriver Bloomberg.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også