MediaWatch

Finfluencere tjener kassen på finansielle virksomheder

I juli lukkede Tiktok ned for, at finfluencere kunne sponsoreres af investeringsplatforme og kryptovaluta. Men populære finfluencere i udlandet tjener stadig store summer på finansielle virksomheder, der vil have sponsoreret indhold.

Tiktok, Instagram og Facebook er alle platforme, der bliver brugt til at udbrede finfluencernes investeringstips. | Foto: Dado Ruvic/REUTERS / X02714

Det er ikke kun i Norden, at finfluencers vinder mere og mere indpas hos brugere på sociale medier. Og det bliver i den grad bemærket af handelsplatforme over hele verdenen. Det skriver Bloomberg.

En finfluencer er en influencer, der deler tips og viden om finans på de sociale medier.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Dansk Erhverv: Vinterhjælpen er ikke nok for nogle virksomheder

De danske virksomheder er presset hårdt af den høje energipriser, og derfor er den politiske vinter-hjælpe-pakke en vigtig håndsrækning, når der nu ikke findes et politisk quick fix på problemet, lyder det fra brancheorganisationen, der også må konstatere, at det ikke vil være nok til at redde alle.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs