Apple lancerer flere nye produkter

Tirsdag har Apple præsenteret en ny generation af både iPhone, iPad og Apple Watch og melder om fortsat fokus på digitale tjenester.
Foto: NICHOLAS KAMM/AFP / AFP
Foto: NICHOLAS KAMM/AFP / AFP
AF MARKETWIRE

Apple har ved sin produktlancering tirsdag offentliggjort en forbedret udgave af sin iPad mini, en ny generation af sit smartur Apple Watch og ikke mindst nyeste skud på iPhone-stammen. Dertil vil selskabet fortsat fokusere på udvidelsen af sine digitale tjenester.

Det skriver Bloomberg News.

Tirsdag har Apple lanceret den nyeste generation af iPhones, hvor selskabet nu er nået til den 13. i rækken.

Den nye model vil komme i fire typer ligesom forgængeren: iPhone 13, iPhone 13 mini, iPhone 13 Pro samt iPhone 13 Pro Max.

Designet vil være lig 12'eren, mens indmaden får en opgradering, oplyser Apple.

Her er således udsigt til en hurtigere telefon med plads på op til 1000 gigabyte, bedre batterilevetid samt et bedre kamera med nye funktioner - dog fastholdes størrelserne på skærmene fra forgængeren.

Telefonerne vil blive solgt fra den 24. september, oplyser selskabet.

Apple lancerer dertil også en forbedret udgave af sin iPad mini.

Den forbedrede iPad mini kommer med en tyndere ramme, en hurtigere processor og en større skærm, oplyser selskabet ved produktlanceringen.

Dertil vil Apple lancere en ny og billigere model, der ligeledes udstyres med en hurtigere processor.

Begge tablets, der er i de amerikanske butikker fra næste uge, vil kunne anvende det nye 5G-netværk.

Også en Pro-udgave af iPad'en er på vej - dog ventes den først i 2022.

Apple så sidste en stor stigning i efterspørgslen på iPads under coronapandemien, og i tredje kvartal omsatte selskabet for 7,4 mia. dollar i salg af iPads.

Også et nyt Apple Watch er på vej, hvor der ligesom med iPad'en er udsigt til en større skærm foruden andre forbedringer. Det er endnu ikke offentliggjort, præcist hvornår det nye smartur lanceres, men det bliver "senere på efteråret", oplyser Apple ifølge Bloomberg News.

Uret er særligt målrettet mod fitnesssegmentet og kommer med Apples nye app Fitness+, der skal nå ud til både nye og erfarne fitnessbrugere.

Aktien, der også lå i rødt inden lanceringen, fortsætter sit fald efter showets afslutning og dykker 1,4 pct. til 147,47 dollar på børsen i New York.

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også