Analyse: Linkedin har overhalet netværk i virksomheders rekruttering

Det sociale medie Linkedin er nu den næstmest foretrukne kanal til at finde nye medarbejdere, viser årlig analyse.
Foto: Robert Galbraith/Reuters/Ritzau Scanpix
Foto: Robert Galbraith/Reuters/Ritzau Scanpix

Linkedin har for første gang overhalet det formelle og uformelle netværk, når en arbejdsgiver skal hyre nye folk, viser en ny analyse af virksomhedernes rekrutteringsmønstre fra konsulenthuset Ballisager. Det skriver Finans.

I analysen svarer 58 pct. af arbejdsgiverne, at de i den seneste ansættelse har gjort brug af det sociale medie. Lidt færre - 54 pct. - har rekrutteret igennem personligt netværk, mens stillingsopslaget stadig er den mest almindelige rekrutteringsmetode og bliver brugt ved 79 pct. af ansættelserne.

I de største virksomheder bliver Linkedin taget i brug til 70 pct. af ansættelserne. Ifølge Ballisager findes der ca. 2,6 mio. danske Linkedin-profiler.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også