Jysk Fynske Medier åbner nyt østjysk lokalmedie

Med lokalmediet Lystrupliv fortsætter Jysk Fynske Medier udrulningen en stribe nye, digitale lokalmedier, der er baseret på abonnement.
Chefredaktør på Århus Stiftstidende Jan Schouby får i alt fem nye hyperlokale medier i Østjylland under vingerne | Foto: Peter Leth-Larsen/Jysk Fynske Medier
Chefredaktør på Århus Stiftstidende Jan Schouby får i alt fem nye hyperlokale medier i Østjylland under vingerne | Foto: Peter Leth-Larsen/Jysk Fynske Medier

Jysk Fynske medier er gået i luften med endnu et nyt digitalt lokalmedie, Lystrupliv. Det skriver Journalisten og Aarhus Stiftstidende.

Sitet dækker de østjyske byer Lystrup, Elsted og Elev og er en del af Jysk Fynskes strategi om at investere 30 mio. i nye digitale lokalmedier. Mediet er det tredje af i alt fem, der skal lanceres i Østjylland.

"Med vores nye hyperlokale medier kan vi i langt højere grad gå i dybden med historier og emner, der er vigtige for indbyggerne i eksempelvis Lystrup, men som til gengæld måske ikke er så relevante for folk, der bor i andre områder af Østjylland. Derfor er det også langt fra alt stoffet fra nyhedsbrevene, der ender i Stiftens spalter. Det her bliver journalistik for folk med interesse for, hvad der sker i Lystrup og byerne lige heromkring," siger Jan Schouby, chefredaktør for Århus Stiftstidende til avisen.

Lystrupliv vil ifølge sitet udkomme to-fire gange ugentligt, og i spidsen for mediet står journalist Mette Marie Birch Breuning.

Lokalmediet er uden annoncer og vil på sigt kræve abonnement at læse. Hvad abonnementsprisen bliver, fremgår ikke, men det vil ifølge sitet koste "det samme som fire hindbærsnitter hos bageren eller en god kop kaffe på café om måneden," skriver Lystrupliv.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også