MediaWatch

Canada overvejer modeller for at pålægge techplatforme betaling for medieindhold

Den canadiske regering overvejer efter en høringsrunde forskellige muligheder for at få bl.a. sociale medier til at betale medieselskaber i Canada for journalistik, der deles på deres platforme.

Foto: Sean Kilpatrick/AP/Ritzau Scanpix

Som følge af den velkendte problematik med annonceindtægter, der flyder fra traditionelle medier til platforme som Google og Facebook, forsøger den canadiske regering at finde en løsning, der lader nogle af pengene flyde tilbage igen. Det skriver det canadiske nyhedsmedie Toronto Star.

"Vi er opsat på at finde en løsning, som vil sikre, at canadiere fortsat har adgang til et diverst udbud af lokale og regionale nyhedskilder, som tjener deres behov og interesser. Canadiske medieudgivere spiller en vigtig rolle i at sikre, at vores samfund er sikkert og informeret," lyder det fra den canadiske kulturminister Steven Guilbeault.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Bornholms Tidende er sendt ud i spare- og fyringsrunde, DR's dramachef blev afskediget, og Louds nye programdirektør varslede store forandringer for den unge radio. Få overblikket over en travl uge i den danske mediebranche.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs