Canada overvejer modeller for at pålægge techplatforme betaling for medieindhold

Den canadiske regering overvejer efter en høringsrunde forskellige muligheder for at få bl.a. sociale medier til at betale medieselskaber i Canada for journalistik, der deles på deres platforme.
Foto: Sean Kilpatrick/AP/Ritzau Scanpix
Foto: Sean Kilpatrick/AP/Ritzau Scanpix

Som følge af den velkendte problematik med annonceindtægter, der flyder fra traditionelle medier til platforme som Google og Facebook, forsøger den canadiske regering at finde en løsning, der lader nogle af pengene flyde tilbage igen. Det skriver det canadiske nyhedsmedie Toronto Star.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også