MediaWatch

Canada overvejer modeller for at pålægge techplatforme betaling for medieindhold

Den canadiske regering overvejer efter en høringsrunde forskellige muligheder for at få bl.a. sociale medier til at betale medieselskaber i Canada for journalistik, der deles på deres platforme.

Foto: Sean Kilpatrick/AP/Ritzau Scanpix

Som følge af den velkendte problematik med annonceindtægter, der flyder fra traditionelle medier til platforme som Google og Facebook, forsøger den canadiske regering at finde en løsning, der lader nogle af pengene flyde tilbage igen. Det skriver det canadiske nyhedsmedie Toronto Star.

"Vi er opsat på at finde en løsning, som vil sikre, at canadiere fortsat har adgang til et diverst udbud af lokale og regionale nyhedskilder, som tjener deres behov og interesser. Canadiske medieudgivere spiller en vigtig rolle i at sikre, at vores samfund er sikkert og informeret," lyder det fra den canadiske kulturminister Steven Guilbeault.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs