Rapport: Fem techkoncerner står for 46 pct. af det globale annoncemarked

Næsten halvdelen af det samlede globale reklamemarked er i dag koncentreret på fem store techkoncerner ifølge rapport fra mediebureaugruppen GroupM.
Foto: Denis Charlet/AFP/Ritzau Scanpix
Foto: Denis Charlet/AFP/Ritzau Scanpix

Magtkoncentrationen på det globale annoncemarked er intensiveret med digitaliseringen og de vildtvoksende techplatforme.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også