MediaWatch

Rapport: Fem techkoncerner står for 46 pct. af det globale annoncemarked

Næsten halvdelen af det samlede globale reklamemarked er i dag koncentreret på fem store techkoncerner ifølge rapport fra mediebureaugruppen GroupM.

Foto: Denis Charlet/AFP/Ritzau Scanpix

Magtkoncentrationen på det globale annoncemarked er intensiveret med digitaliseringen og de vildtvoksende techplatforme.

Ifølge mediebureaugruppen GroupM's seneste statusrapport om det globale annoncemarked "This Year, Next Year", står de fem største koncerner på annoncemarkedet for 46 pct. af den samlede omsætning, skriver Pressgazette.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs