Alphabet og Facebook indikeres ned efter sænket anbefaling

Man bør være påpasselig med virksomheder, der henter omsætning fra digital reklame, lyder vurderingen fra finanshuset Citigroup.
Foto: OLIVIER DOULIERY/AFP/Ritzau Scanpix
Foto: OLIVIER DOULIERY/AFP/Ritzau Scanpix
AF RITZAU FINANS

Alphabet og Facebook har begge fået sænket anbefalingen til ”neutral” fra ”køb” af det amerikanske finanshus Citigroup, der vurderer, at man bør være forsigtig med hensyn til virksomheder, der henter omsætning fra digital reklame. Det skriver Bloomberg News.

Facebook indikeres 1,3 pct. lavere i 314,85 dollar, og Alphabet, der er Googles moderselskab, indikeres 0,8 pct. lavere i 2378,56 dollar.

Styrken i internetreklamer har ifølge Citigroup været meget robust i de seneste to kvartaler, men væksten ventes at aftage som følge af et svært sammenligningsgrundlag.

"Men mange venter, at raten for reklameforbruget per dollar økonomisk aktivitet er stigende, så ser vi ikke meget bevis for dette," vurderer analytiker Jason Bazinet.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også