MediaWatch

Alphabet og Facebook indikeres ned efter sænket anbefaling

Man bør være påpasselig med virksomheder, der henter omsætning fra digital reklame, lyder vurderingen fra finanshuset Citigroup.

Foto: OLIVIER DOULIERY/AFP/Ritzau Scanpix

Alphabet og Facebook har begge fået sænket anbefalingen til ”neutral” fra ”køb” af det amerikanske finanshus Citigroup, der vurderer, at man bør være forsigtig med hensyn til virksomheder, der henter omsætning fra digital reklame. Det skriver Bloomberg News.

Facebook indikeres 1,3 pct. lavere i 314,85 dollar, og Alphabet, der er Googles moderselskab, indikeres 0,8 pct. lavere i 2378,56 dollar.

Styrken i internetreklamer har ifølge Citigroup været meget robust i de seneste to kvartaler, men væksten ventes at aftage som følge af et svært sammenligningsgrundlag.

"Men mange venter, at raten for reklameforbruget per dollar økonomisk aktivitet er stigende, så ser vi ikke meget bevis for dette," vurderer analytiker Jason Bazinet.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Nyt fra dansk og international streaming, papirmangel og andre udfordringer for traditionelle medier er blandt ugens vigtigste mediehistorier. Få overblikket her.

Læs også

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs