MediaWatch

Aarhus Universitetsforlag barsler med digitalt nyhedsmedie

Tre ugentlige nyhedsbreve og et nyhedssite med artikler og lydindslag - brugerbetalt og uden reklamer. Det er grundstenene i et nyt medie fra universitetsforlaget, der skal tage udgangspunkt i forskning og har fået millionstøtte fra Innovationspuljen.

Foto: Aarhus Universitetsforlag / PR

Aarhus Universitetsforlag har fået 3,1 mio. kr. i etableringsstøtte fra Innovationspuljen til et nyt medie, Vid & Sans, som ventes at udkomme første gang til oktober.

Vid & Sans vil være et digitalt forskningsbaseret nyhedsmedie, der udkommer tre gange om ugen som nyhedsbrev på mail, og dertil får sin egen hjemmeside til indhold, som primært vil være artikler, suppleret med lydindslag. Det oplyser forlagsdirektør Carsten Fenger Grøndahl, der også er primus motor i medieprojektet, hvor forskere vil få en dominerende hovedrolle.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs