MediaWatch

Britiske konkurrencemyndigheder kigger Facebook efter i sømmene

Konkurrencemyndighederne i Storbritannien er på vej til at åbne en konkurrenceundersøgelse af Facebook, skriver Financial Times.

Foto: THOMAS WHITE/REUTERS / X90030

De britiske konkurrencemyndigheder er på vej til at åbne en konkurrenceundersøgelse af Facebook, som angiveligt benytter brugerdata til at sætte sig på det digitale annoncemarked.

Det skriver finansavisen Financial Times.

Competition and Markets Authority (CMA) har også for nylig åbnet lignende undersøgelser af Googles privatlivsindstillinger og Apples gebyrer gennem App Store, skriver avisen.

Desuden skulle lovgiverne også være bekymrede i forhold til internethandelsgiganten Amazon, der både driver handelsplatformen og sælger egne produkter samme sted.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen. (Rettet)

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs