MediaWatch

Britiske konkurrencemyndigheder kigger Facebook efter i sømmene

Konkurrencemyndighederne i Storbritannien er på vej til at åbne en konkurrenceundersøgelse af Facebook, skriver Financial Times.

Foto: THOMAS WHITE/REUTERS / X90030

De britiske konkurrencemyndigheder er på vej til at åbne en konkurrenceundersøgelse af Facebook, som angiveligt benytter brugerdata til at sætte sig på det digitale annoncemarked.

Det skriver finansavisen Financial Times.

Competition and Markets Authority (CMA) har også for nylig åbnet lignende undersøgelser af Googles privatlivsindstillinger og Apples gebyrer gennem App Store, skriver avisen.

Desuden skulle lovgiverne også være bekymrede i forhold til internethandelsgiganten Amazon, der både driver handelsplatformen og sælger egne produkter samme sted.

Mere fra MediaWatch

Nent-topchef: Super League kan blive en "episk fiasko"

Storklubberne bag Super League glemmer "fansenes kraft" ifølge Anders Jensen, adm. direktør i Nent, der har investeret store milliardbeløb i tv-rettighederne til de eksisterende fodboldligaer, som nu udfordres af Super League.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs