MediaWatch

Google og franske medier indgår aftale om betaling for indhold

Rammerne for individuelle aftaler mellem Google og franske medier er på plads, og Google kommer derfor til at betale for indhold, der bliver vist i techkoncernens nyhedsprodukter. (Opdateret)

Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix

Opdateret kl. 25. januar: Tidligere fremgik det, at aftalen gælder Googles søgeresultater, men aftalen gælder kun for Googles nyhedsprodukter.

En stribe franske medier, som er med i sammenslutningen Alliance de la Presse d’Information Générale, har indgået en aftale med Google, der betyder, at techkoncernen skal betale de franske medier for indhold, der bliver vist i Google News og Google Showcase. Det skriver flere medier herunder DW, Bloomberg og Politiken.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Foreløbig kulmination på "grønlandssagen", Sjællandske køber op, sunde producentbundlinjer og TV 2 Play når nye kundehøjder. Mediebranchen har ikke ligget på den lade side i sommervarmen - få overblikket med ugens overflyvning.

Facebook lancerer podcast-funktion

Podcastproducenter får en ny kanal at nå potentielle lyttere på, når den sociale medieplatform i næste uge introducerer en særskilt podcast-funktion.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs