MediaWatch

Facebook optrapper ordkrig mod Apple om målretning af annoncer

To amerikanske techgiganter er havnet i en fejde om brugen af data til at målrette annoncer.

Foto: Denis Charlet/AFP/Ritzau Scanpix

Facebook har skruet op for retorikken mod Apple, inden Iphone-producenten i 2021 vil ændre på annoncering i apps i Apples styresystem IOS. Det skriver The New York Times.

Ændringerne hos Apple betyder, at brugerne aktivt skal acceptere det, hvis de vil lade sig tracke på tværs af apps. Netop denne sporing er væsentlig for Facebooks salg og målretning af annoncer i apps. I et blogindlæg rejser Dan Levy, direktør for annonceprodukter hos Facebook, en række kritikpunkter af Apples træk.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs