Amerikanske techkoncerner brugte 140 mio. på EU-lobbyarbejde i første halvdel af 2020

I første halvdel af 2020 brugte en række techselskaber lige så mange penge på lobbyarbejde i EU, som de gjorde i hele 2019. EU-Kommissionen fremlægger tirsdag udspil om regulering.
Foto: Regis Duvignau/Reuters/Ritzau Scanpix
Foto: Regis Duvignau/Reuters/Ritzau Scanpix

Ifølge Transparency International, som holder øje med lobbyvirksomhed i EU, brugte Google, Facebook, Amazon, Apple og Microsoft i første halvår af 2020 omtrent 19 mio. euro svarende til godt 140 mio. kr. på lobbyarbejde i EU. Det skriver The New York Times.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også