MediaWatch

Rapport: Snapchat og Tiktok giver Youtube og Facebook baghjul blandt teenagepiger

Tiktok vinder indpas hos 12-17-årige piger, men kan endnu ikke måle sig med Snapchat, viser årlig undersøgelse fra Aller Media. Sociale medier fylder med god afstand ned til andre kanaler i medieforbruget, hvor bøger og nyhedssites spiller en mindre, men stabil rolle.

Richard Drew/AP/Ritzau Scanpix
Foto: Richard Drew/AP/Ritzau Scanpix

Snapchat er det sociale medie, som piger i alderen 12-17 år bruger mest tid på, efterfulgt af Tiktok, mens brugen af Facebook og Youtube er faldet. Det viser rapporten All About Teens, som Aller Media udgiver årligt.

Ifølge rapporten bruges Snapchat 51 minutter dagligt i målgruppen, mens 43 minutter går med at bruge Tiktok, som har taget et tigerspring frem i brugen 2020. Derfra er der et spring ned til Instagram, der har tabt lidt terræn, og det samme har Facebook, der med et dagligt forbrug på 5 minutter er blandt de mindst brugte sociale medier i Aller Medias undersøgelse.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere