MediaWatch

Rapport: Snapchat og Tiktok giver Youtube og Facebook baghjul blandt teenagepiger

Tiktok vinder indpas hos 12-17-årige piger, men kan endnu ikke måle sig med Snapchat, viser årlig undersøgelse fra Aller Media. Sociale medier fylder med god afstand ned til andre kanaler i medieforbruget, hvor bøger og nyhedssites spiller en mindre, men stabil rolle.

Foto: Richard Drew/AP/Ritzau Scanpix

Snapchat er det sociale medie, som piger i alderen 12-17 år bruger mest tid på, efterfulgt af Tiktok, mens brugen af Facebook og Youtube er faldet. Det viser rapporten All About Teens, som Aller Media udgiver årligt.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs