Bureauer holder på medlemskab i brancheforening efter GroupM-exit

Et af landets største bureauer GroupM har trukket sit medlemsskab fra Kreativitet & Kommunikation. Andre mediebureaer vil blive, men et bureau advarer samtidig mod prisstigning.
Topchef i Omnicom Media Group, Peter Gottfredsen, har ingen planer om at følge efter GroupM ud af Kreativitet & Kommunikation, men ønsker ro på kontigent | Foto: PR/Omnicom Media Group
Topchef i Omnicom Media Group, Peter Gottfredsen, har ingen planer om at følge efter GroupM ud af Kreativitet & Kommunikation, men ønsker ro på kontigent | Foto: PR/Omnicom Media Group

GroupM's exit fra brancheforeningen Kreativitet & Kommunikation til fordel for Dansk Industri, får ikke umiddelbart andre bureauer til at følge efter, skriver Markedsføring.

Både Publicis Groupe, Dentsu og Omnicom Media Group bakker Kreativitet & Kommunikation op over for Markedsføring.

Adm. direktør for Omnicom Media Group, Peter Gottfredsen, advarer dog foreningen mod at hæve prisen på medlemsskabet for at opveje tabet af GroupM. I en kommentar til Markedføring, skriver han, at "hvis foreningen beslutter at sætte kontingentet op for andre medlemmer for at kompensere for GroupM’s afgang, vil vi selvfølgelig genoverveje".

GroupM har meldt sig ud af Kreavitivitet & Kommunikation, der også er en del af Dansk Erhverv, fra slutningen af 2021, for at skifte til DI Rådgiverne under Dansk Industri i stedet.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også