MediaWatch

Fynsk bladfonds vækstselskab vil styrke medieinnovation i samarbejde med SDU

Et nyt samarbejde mellem SDU og selskabet FST Growth skal gøde jorden for mere forretningsudvikling og bane vej for flere medieiværksættere.

Foto: PR/FST Growth

Den Fynske Bladfonds vækstselskab FST Growth vil sammen med Mediernes Forsknings- og Innovationscenter og Center for journalistik på SDU sætte forretningsudvikling og innovation mere på dagsordenen og skemaet blandt journaliststuderende. Det skriver parterne i en pressemeddelelse.

Derfor etablerer de i samarbejde et inkubatorforløb for studerende med en god forretningsidé til mediebranchen, som de i forløbet kan udvikle gennem sparring og rådgivning. Forløbet henvender sig til studerende på cand. public-uddannelsen på SDU i forbindelse med faget Innovation og Entreprenørskab og har den gulerod, at de efter eksamen får mulighed for at pitche deres idé for en medieinvestor.

Direktør i FST Growth, Morten Andersen, ser frem til de muligheder, det nye samarbejde giver.

"Jeg tror, vi sammen kan gøre en kæmpe forskel for de studerende, som har energien og de gode ideer til at skabe innovation i mediebranchen. Det kan være svært uden penge på lommen og uden adgang til at det netværk af specialistkompetencer, der kan gøre forskellen i det tidlige udviklingsforløb. Jeg håber at kunne bidrage med både praktisk og finansiel hjælp og i samarbejde med de studerende kvalificere deres ideer yderligere, f.eks. ved at udvikle og markedsteste prototyper af deres ideer," siger han i meddelelsen.

Initiativet udspringer af Media City Odense, hvor SDU sammen med en række medier på Fyn vil skabe et innovations- og vækstmiljø inden for medieområdet.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs