Fynsk bladfonds vækstselskab vil styrke medieinnovation i samarbejde med SDU

Et nyt samarbejde mellem SDU og selskabet FST Growth skal gøde jorden for mere forretningsudvikling og bane vej for flere medieiværksættere.
Foto: PR/FST Growth
Foto: PR/FST Growth

Den Fynske Bladfonds vækstselskab FST Growth vil sammen med Mediernes Forsknings- og Innovationscenter og Center for journalistik på SDU sætte forretningsudvikling og innovation mere på dagsordenen og skemaet blandt journaliststuderende. Det skriver parterne i en pressemeddelelse.

Derfor etablerer de i samarbejde et inkubatorforløb for studerende med en god forretningsidé til mediebranchen, som de i forløbet kan udvikle gennem sparring og rådgivning. Forløbet henvender sig til studerende på cand. public-uddannelsen på SDU i forbindelse med faget Innovation og Entreprenørskab og har den gulerod, at de efter eksamen får mulighed for at pitche deres idé for en medieinvestor.

Direktør i FST Growth, Morten Andersen, ser frem til de muligheder, det nye samarbejde giver.

"Jeg tror, vi sammen kan gøre en kæmpe forskel for de studerende, som har energien og de gode ideer til at skabe innovation i mediebranchen. Det kan være svært uden penge på lommen og uden adgang til at det netværk af specialistkompetencer, der kan gøre forskellen i det tidlige udviklingsforløb. Jeg håber at kunne bidrage med både praktisk og finansiel hjælp og i samarbejde med de studerende kvalificere deres ideer yderligere, f.eks. ved at udvikle og markedsteste prototyper af deres ideer," siger han i meddelelsen.

Initiativet udspringer af Media City Odense, hvor SDU sammen med en række medier på Fyn vil skabe et innovations- og vækstmiljø inden for medieområdet.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også