Youtube indtager større rolle i Trumps forsøg på genvalg

Ved valget i 2016 var det Facebook, som præsident Donald Trump især forsøgte at mobilisere vælgere gennem. I 2020 er det Youtube. Videoplatformen når bredt ud, men faktatjek lader en del tilbage at ønske, påpeger analytiker.
Foto: Jim Watson/AFP/Ritzau Scanpix
Foto: Jim Watson/AFP/Ritzau Scanpix
AF STEN LØCK, FREELANCEJOURNALIST

65 mio. dollar eller omkring 410 mio. kr. Det var, hvad den amerikanske præsident, Donald Trump, ifølge Politico siden sommeren har postet i reklamer på Youtube. I løbet af hele valgkampen i 2016 brugte den senere vinder af valget mere beskedne 10 mio. dollar.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også