MediaWatch

Youtube indtager større rolle i Trumps forsøg på genvalg

Ved valget i 2016 var det Facebook, som præsident Donald Trump især forsøgte at mobilisere vælgere gennem. I 2020 er det Youtube. Videoplatformen når bredt ud, men faktatjek lader en del tilbage at ønske, påpeger analytiker.

Foto: Jim Watson/AFP/Ritzau Scanpix

65 mio. dollar eller omkring 410 mio. kr. Det var, hvad den amerikanske præsident, Donald Trump, ifølge Politico siden sommeren har postet i reklamer på Youtube. I løbet af hele valgkampen i 2016 brugte den senere vinder af valget mere beskedne 10 mio. dollar.

Youtube er en af de mest populære online-platform i USA, specielt blandt de yngre målgrupper hvor ni ud af ti bruger den – en højere andel end Facebook, Instagram eller Snapchat, viser tal fra Pew Research, der i en anden undersøgelse også fortæller, at 26 pct. af voksne amerikanere får nyheder fra Youtube.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs