MediaWatch

Google, Facebook og Youtube står for mere end 80 pct. af australsk onlinemarked

Nye tal for det digitale annoncemarked i Australien viser, at de tre globale techkoncerner har øget deres markedsandel og sidder på mere end 80 pct. af omsætningen.

Foto: Lionel Bonaventure/AFP/Ritzau Scanpix

Google, Facebook og Youtube er nu så dominerende på det digitale annoncemarked i Australien, at mindre end 20 pct. af annonceomsætningen ligger hos lokale nyhedsmedier og andre websites. Det skriver The Guardian.

Tallene kommer fra en ny rapport fra de australske konkurrencemyndigheder, der er offentliggjort fredag

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny Zetland-chefredaktør, redning af radiokanaler og Radio Loud 2.0 har været ingredienserne i denne uges mediegryderet. Få stillet sulten med vores sammenkog af de vigtigste historier i denne briefing.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs