MediaWatch

Google, Facebook og Youtube står for mere end 80 pct. af australsk onlinemarked

Nye tal for det digitale annoncemarked i Australien viser, at de tre globale techkoncerner har øget deres markedsandel og sidder på mere end 80 pct. af omsætningen.

Lionel Bonaventure/AFP/Ritzau Scanpix
Foto: Lionel Bonaventure/AFP/Ritzau Scanpix

Google, Facebook og Youtube er nu så dominerende på det digitale annoncemarked i Australien, at mindre end 20 pct. af annonceomsætningen ligger hos lokale nyhedsmedier og andre websites. Det skriver The Guardian.

Tallene kommer fra en ny rapport fra de australske konkurrencemyndigheder, der er offentliggjort fredag

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere