MediaWatch

Google, Facebook og Youtube står for mere end 80 pct. af australsk onlinemarked

Nye tal for det digitale annoncemarked i Australien viser, at de tre globale techkoncerner har øget deres markedsandel og sidder på mere end 80 pct. af omsætningen.

Foto: Lionel Bonaventure/AFP/Ritzau Scanpix

Google, Facebook og Youtube er nu så dominerende på det digitale annoncemarked i Australien, at mindre end 20 pct. af annonceomsætningen ligger hos lokale nyhedsmedier og andre websites. Det skriver The Guardian.

Tallene kommer fra en ny rapport fra de australske konkurrencemyndigheder, der er offentliggjort fredag

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs