Google, Facebook og Youtube står for mere end 80 pct. af australsk onlinemarked

Nye tal for det digitale annoncemarked i Australien viser, at de tre globale techkoncerner har øget deres markedsandel og sidder på mere end 80 pct. af omsætningen.
Foto: Lionel Bonaventure/AFP/Ritzau Scanpix
Foto: Lionel Bonaventure/AFP/Ritzau Scanpix

Google, Facebook og Youtube er nu så dominerende på det digitale annoncemarked i Australien, at mindre end 20 pct. af annonceomsætningen ligger hos lokale nyhedsmedier og andre websites. Det skriver The Guardian.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også