MediaWatch

Jysk Fynske vil servere personaliserede nyheder

Jysk Fynske Medier holder fast i sin egen prioritering af de mest væsentlige nyheder, men vil i niveauerne derunder præsentere brugere for mere personaliseret indhold.

Foto: PR/Jysk Fynske Medier/Mads Hansen

Jysk Fynske Medier vil skræddersy nyhedstilbuddet til den enkelte læser. Det skriver mediekoncernen i en meddelelse.

Selskabet vil dermed gøre op med præmissen fra printavisen om, at alle læsere bliver præsenteret for det samme indhold. Jysk Fynske Medier tager hul på bestræbelserne allerede i år.

"(Vi) lancerer her i 2019 det ambitiøse personaliseringsprojekt, der skal gøre os i stand til at levere et skræddersyet produkt, uanset om du går ind på et nyhedssite, modtager et nyhedsbrev eller læser e-avisen på din mobil. Målet er, at du uanset platformen får et produkt med særligt fokus på det, der interesserer lige præcis dig. På sigt kan din smart speaker måske også levere udvalgte nyheder til dig," skriver Jysk Fynske Medier.

Selskabet skriver, at det vil holde fast i "vores ret og pligt til at prioritere væsentlige nyheder, men i laget under har vi mulighed for at lave et langt mere relevant produkt til lokale borgere".

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere