Magasinhuse finder nyt skyts til kamp for ændringer af nulmoms

Regeringen bør tage nulmomsordningen op til revision, når nye medieforhandlinger går i gang, lyder det fra Grakom, Egmont Publishing og Aller Media. Parterne mener at have fundet nye argumenter imod den nuværende ordning, der alene gælder nyhedsmedier.
Foto: Niels Hougaard/Ritzau Scanpix
Foto: Niels Hougaard/Ritzau Scanpix

Når der tages hul på forhandlinger om en ny medieaftale, bør regeringen genoverveje den del af aftalen, som indførte digital nulmoms for nyhedsmedier – men som ikke giver andre udgivelser samme mulighed. Sådan lyder det fra Thomas Torp, direktør i Grakom, brancheforeningen for grafisk kommunikation og medier.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu