MediaWatch

Europæisk annoncemarked fik højeste digitale vækst siden 2011

Med en stigning på 13 pct. tiltog væksten på det digitale annoncemarked i Europa sidste år og rundede 400 mia. kr.

Foto: Rawpixel.com/Pexels

Online annoncering tog igen markedsandele på det europæiske marked sidste år. Det viser tal fra organisationen IAB, som Danske Medier henviser til i et nyhedsbrev.

Den digitale annonceomsætning steg 13 pct. til  55,1 mia. euro, cirka 411 mia. kr. – en stigning fra 48,4 mia. euro, cirka 361 mia. kr., i 2017. Væksten på 13 pct. var den højeste siden 2011.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

ViacomCBS sælger studiebygninger i milliardhandel

Den amerikanske mediekoncern ViacomCBS skiller sig af med over en million kvadratmeter studieområder og -bygninger, som har dannet ramme om et væld af tv-shows og optagelser af serier og film siden 1928.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs