MediaWatch

Nichemedie på tætpakket marked for erhvervsstof øjner breakeven

Med en omsætningsvækst på 25 pct. fik det tre år gamle nichemedie Insidebusiness bedre fodfæste i markedet i seneste regnskabsår, men driftsoverskuddet udeblev.

Peter Nyholm (tv) og Morten Johnsen, stiftere af Insidebusiness og hhv. ansv. chefredaktør og redaktør. | Foto: PR/Jeppe Carlsen

Tre år efter opstarten er erhvervsjournalisterne Morten Johnsen og Peter Nyholms iværsætterprojekt Insidebusiness tæt på breakeven. I seneste regnskabsår, der er afsluttet 30. juni, er resultatet før skat et minus på 66.942 kr. og bundlinjen i plus med 130.600 kr. hjulpet af et skatteaktiv på knap 200.000 kr. Det er en forbedring på godt 400.000 kr. før skat i forhold til resultatet året forinden.

Mediet ramte en omsætning på 2,75 mio. kr. – en vækst på 25 pct. Med til billedet hører, at Insidebusiness for første gang i år har modtaget redaktionel produktionsstøtte på 300.000 kr. i 2019, hvoraf en del tæller med i det aktuelle årsregskab. I tidligere regnskabsår er tallene blevet hjulpet på vej af den støtte fra Innovationspuljen, som mediet fik, da det gik i luften.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs