JP/Politikens Hus: Kvalitet er mediehusenes våben mod Facebook og Google

Tema om bannerannoncer: Der er for meget fokus på data og volumen. Medierne skal satse på kvalitet i annonceprodukterne for at matche tech-giganter som Facebook og Google. Det er devisen hos JP/Politikens Hus, der ikke tror på et fælles datasamarbejde i den danske branche.
Foto: Liselotte Sabroe / Ritzau Scanpix
Foto: Liselotte Sabroe / Ritzau Scanpix
Af Sten Løck, freelancejournalist

Medierne er under pres på det digitale annoncemarked. Som vi tidligere har skrevet i denne artikelserie, er det samlede marked vokset pænt i en årrække, men det er tech-giganterne, der løber med pengene. Således har Facebook fordoblet sin omsætning inden for de sidste fem år og sidder i dag på 40 pct. af annoncemarkedet.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også