MediaWatch

A4 Medier fik nyt underskud i 2018 – nye tiltag præger 2019

Underskuddet blev mere end halveret sidste år for A4 Medier – tidligere Avisen.dk. Efter ejers skilsmisse fra Freeway er trafikken dykket, mens nye abonnementsindtægter skal bidrage til omsætningen.

Nicolai Kampmann, adm. direktør og ansv. chefredaktør, A4 Medier. | Foto: PR

2018 blev et nyt år med underskud for A4 Medier, der frem til foråret hed Avisen.dk. Det viser selskabets årsregnskab.

Underskuddet skrumpede ganske vist betragteligt og landede på 3,1 mio. kr., som er mere end en halvering i forhold til underskuddet på lige over 8 mio. kr. året forinden. Det er samtidig det bedste resultat siden 2009 for medieselskabet, som har haft samlede underskud på godt 50 mio. kr. siden lanceringen for omkring ti år siden. Bruttofortjenesten voksede med 55 pct. til 3,5 mio. kr., og samtidig blev personaludgifterne sænket.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs