MediaWatch

A4 Medier fik nyt underskud i 2018 – nye tiltag præger 2019

Underskuddet blev mere end halveret sidste år for A4 Medier – tidligere Avisen.dk. Efter ejers skilsmisse fra Freeway er trafikken dykket, mens nye abonnementsindtægter skal bidrage til omsætningen.

Nicolai Kampmann, adm. direktør og ansv. chefredaktør, A4 Medier. | Foto: PR

2018 blev et nyt år med underskud for A4 Medier, der frem til foråret hed Avisen.dk. Det viser selskabets årsregnskab.

Underskuddet skrumpede ganske vist betragteligt og landede på 3,1 mio. kr., som er mere end en halvering i forhold til underskuddet på lige over 8 mio. kr. året forinden. Det er samtidig det bedste resultat siden 2009 for medieselskabet, som har haft samlede underskud på godt 50 mio. kr. siden lanceringen for omkring ti år siden. Bruttofortjenesten voksede med 55 pct. til 3,5 mio. kr., og samtidig blev personaludgifterne sænket.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Mediekommentator kalder medieforlig en "lappeløsning"

Endnu en smal medieaftale er landet, uden der bliver foretaget markante ændringer af rammerne for de danske medier, som medievirksomheder kan slå sig på, lyder vurderingen fra mediekommentatorer. De store ændringer er udsat med en lang række udvalg og undersøgelser, og spørgsmålet er, hvor mange af regeringens mål, der reelt kan føres ud i livet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs